Cortex vedligeholdsaftaler omfatter effektiv remote support og on-site support af aftalte hardwareprodukter, så udstyrets oppetid og produktivitet øges.

Cortex tilbyder en vedligeholdsordning, hvor Cortex indkøber og vedligeholder et reservedelslager på de omfattede servere, så man til enhver tid kan udskifte en hel server eller dele af denne, så som diske, memory m.m.

Samtidig administrerer Cortex udskiftningen af defekte dele i henhold til leverandørens garanti.

Remote support

Ved fejl ringer man til Cortex Service Desk, som så umiddelbart vil arbejde på at isolere hardwareproblemet. Inden en eventuel on-site assistance kan Cortex iværksætte og udføre fjern-diagnosticering ved hjælp af elektroniske remote support værktøjer, når sådanne værktøjer er tilgængelige.

On-site support

Tekniske problemer, der ikke kan løses via remote support, løses ved at Cortex sender en tekniker til installationsstedet, hvor vedkommende udskifter komponenter eller hele enheden, alt efter behov, så produktet bringes tilbage til normal driftstilstand.